
ОСТАННІ
НОВИНКИ
САЙТУ
04.11.2022
ПРО СПРАВЖНІ СТОСУНКИ
ЦІКАВО ДЛЯ ДІТЕЙ І ДОРОСЛИХ
Завершено створення методичного супроводу до розділу 02.10 "Про дружелюбність і товариськість". Ви можете користуватись розробками занять з етики (годин спілкування, виховних годин) з таких тем:
06.11.2022
ЗАВЕРШЕНО
Завершено створення розділу 02 "Особистість і інші люди", який розглядає міжособистісні стосунки дітей.
Розділ містить 575 поетичних і прозових творів: оповідань, віршів, казок, байок, притч, легенд, п'єс, гумористичних творів для формування моральних якостей особистості. До кожної групи моральних якостей підібрано прислів'я та приказки, вислови відомих людей.
Твори ілюстровано Тетяною Мороховець.
До 205 творів складено запитання для обговорення на діагностичній основі.
Вчителю пропонується 68 розробок занять етики (годин спілкування, виховних годин), які скла-дені відповідно до авторської Концепції формування особистості.
Матеріали сайту стануть в нагоді:
- вчителю для забезпечення ефективності в реалізації виховного потенціалу уроку:
- класному керівнику для організації виховання:
- дітям і їх батькам для саморозвитку та самовдосконалення
11.11.2022
ВИХОВАННЯ В СИСТЕМІ
До розділу 02 "Особистість і інші люди" відповідно Концепції формування особистості, розміщеній на цьому сайті, складено теми занять з етики (годин спілкування, виховних годин) для учнів 1-9 класів.
11.11.2022
ЕТИКА: ХРЕСТОМАТІЯ
ДЛЯ ВИКЛАДАЧІВ І ШАНУВАЛЬНИКІВ ЕТИКИ
Історія етичної думки від Аристотеля до сучасної гуманістичної етики.
Етика: Хрестоматія за підручниками для ВНЗ.
Найяскравіше, найдоступніше про мораль і категорії етики: добро і зло, справедливість, обов’язок і відповідальність, моральний ідеал, сенс життя і щастя, честь і гідність, совість, сумління, сором і розкаяння, толерантність, повагу і пошану, співчуття і милосердя, приятельські і товариські стосунки, дружбу і любов від авторів основних посібників з етики для вищих навчальних закладів: Малахова В.А., Лозового В.О., Бліхара В.С., Торфула М.Г., Петрушенка В.Л. Гончарова Г.М., Червоної С.П., Вознюк Н.М., Широкової І.С., Баранової Н.М., Кона І.С. та інших10 підручників впорядковано на одній сторінці ЕТИКА ДІТЯМ.
11.03.2023
НОВА УКРАЇНСЬКА ШКОЛА
ВІД ЯКИХ ПІДРУЧНИКІВ ВЧИТЕЛЮ ТРЕБА ВІДМОВИТИСЬ В ПЕРШИХ КЛАСАХ
Метою даної статті є дослідження потенціалу підручників «Українська мова. Буквар (1-і класи) для організації виховання – формування моральних якостей особистості.
В початкових класах підручник і для учня і для вчителя – є головним джерелом інформації, бо він визначає зміст навчання. Підручник має містити такий зміст, який здатний забезпечити оптимальний пізнавальний і духовний розвиток особистості. Вчитель не повинен шукати способи як методами чи засобами поліпшити недолугий зміст підручника.
Серед даних підручників є такі, які здатні забезпечити учителя всім необхідним для реалізації завдань програми і організації ефективного навчального процесу. Разом з тим є недосконалі підручники, використання яких ускладнює реалізацію завдань НУШ, від використання яких вчителі мають право відмовитись.
Вчитель зобов’язаний вибрати те джерело інформації, яке здатне забезпечити максимальний результат в реалізації програмних вимог
20.03.2023
НОВА УКРАЇНСЬКА ШКОЛА
ВІД ЯКИХ ПІДРУЧНИКІВ ВЧИТЕЛЮ ТРЕБА ВІДМОВИТИСЬ В ДРУГИХ КЛАСАХ
Стаття приурочена аналізу виховного потенціалу підручників для початкової школи з української мови та читання в 2-х класах.
Нова українська школа стартувала у 2018-2019 навчальному році в перших класах. Другі класи перейшли на нові підручники у 2019-2020 навчальному році. Вибір підручників з 2018 року здійснювався всліпу, коли закладом вибирався підручник, який ще був у виданні. В наступні роки заклади зобов’язані були дотримуватись одних і тих самих авторів від 1 до 4 класу.
Серед даних підручників є такі, які здатні забезпечити учителя всім необхідним для організації ефективного навчального процесу. Разом з тим є недосконалі підручники, використання яких ускладнить реалізацію завдань НУШ.
Дане дослідження надасть допомогу вчителям у виборі підручників для навчання другокласників у 2023-2024 навчальному році.
НОВА УКРАЇНСЬКА ШКОЛА
І ТЕХНОЛОГІЇ ФОРМУВАННЯ ОСОБИСТОСТІ
Тезове висвітлення авторської концепції виховання (формування) особистості, в якій дається відповідь на питання:
Чи повинно суспільство мати свою філософію виховання?
Що виховувати в особистості?
Чи можна створити універсальний механізм виховання?
Як ефективно організувати процес виховання особистості?
Дана концепція лежить в основі сайту ЕТИКА ДІТЯМ
31.03.2023
НОВА УКРАЇНСЬКА ШКОЛА
ВІД ЯКИХ ПІДРУЧНИКІВ ВЧИТЕЛЮ ТРЕБА ВІДМОВИТИСЬ В ТРЕТІХ КЛАСАХ
Стаття приурочена аналізу виховного потенціалу підручників для початкової школи з української мови та читання в 3-х класах.
Нова українська школа стартувала у 2018-2019 навчальному році в перших класах. Треті класи перейшли на нові підручники у 2020-2021 навчальному році.
Серед даних підручників є такі, які здатні забезпечити учителя всім необхідним для організації ефективного навчального процесу. Разом з тим є недосконалі підручники, використання яких ускладнить реалізацію завдань НУШ.
Дане дослідження надасть допомогу вчителям у виборі підручників для навчання третьокласників у 2023-2024 навчальному році.
27.04.2023
СЕРВІРУВАННЯ СТОЛУ
Як правильно і естетично сервірувати стіл?
Вичерпна ілюстрована інформація про столовий посуд для вживання їжі, столові прибори, посуд для напоїв, столову білизну, квіти, колір і дизайн, а також - всі етапи сервірування: до сніданку, обіду і вечері, святкові і банкеті столи.
Які страви і як подаються. Як оформити страву тощо
Цією сторінкою ми починаємо наповнювати матеріалами розділ "ОСОБИСТІСТЬ І ЕТИКЕТ"
07.05.2023
28.08.2023
ОНОВЛЕНО
Розділ етики «НАШ КРАЙ - ПОДІЛЛЯ» доповнено великою кількістю нових творів, у тому числі програмових.
Змінено структуру збірки: тепер твори розміщені тематично і в алфавітному порядку авторів творів.
ДЛЯ ТИХ, ХТО ЗАГЛЯНУВ ВПЕРШЕ:
Любов до Батьківщини починається з любові до рідного краю, рідної землі, міста, села, вулиці, домівки, де особистість народилась, жила, вчилась.
Саме за таким принципом впорядковано 105 поетичних і прозових творів українських класиків, поетів Поділля для читання з дітьми.
Тут твори Тараса Шевченка і Лесі Українки, Володимира Сосюри і Платона Воронька, Ліни Костенко і Наталки Поклад, Ніни Гнатюк і Ганни Чубач, Анатолія Бортняка і Наталії Андрух, Оксани Козак і Юлії Хандожинської, Наталі Райфурак, Наталки Полтавки, Тетяни Мороховець, Лідії Шалінської, Таміли Панасюк, Марії Гоцуляк, Оксани Городинської і багатьох інших.
Окремі твори ілюстровані малюнками (туш і олівець) художником Тетяною Мороховець в 2001 році.
Збірка може бути використана вчителями та вихователями для виховання патріотизму, любові до рідного краю, до України, для уроків української літератури із краєзнавства.